استقبال پُرشور از یک اتفاق فرهنگی

کتاب رازِ آواها رونمایی شد!




به گزارش نشر نُت، ناشر تخصصی فرهنگ و هنر، مراسم رونمایی از کتاب «رازِ آواها» و سه‌آلبوم شنیداری «انارتِتی»، «روجین» و «گاته‌گاته»(کتاب صوتی) به همت نشر نُت و شرکت فرهنگی‌هنری نسیم مهرآوا در سالن آمفی‌تئاتر سلمان هراتی ساری برگزار شد.

این مراسم که با استقبال هنرمندان و هنردوستان مواجه شد؛ شامل بخش‌های مختلفی از شعرخوانی شعبان نادری رجه، علی حسن‌نژاد، اجرای موسیقی بومی توسط خوانندگان و نوازندگان آلبوم انارتِتی و هم‌چنین امیری و طالباخوانی    استاد حسین علمباز به همراه کمانچه‌نوازی سامان نوروزیان بود.



دکتر اسدالله عمادی پس از تبریک به محمدابراهیم عالمی به‌خاطر این پژوهش ارزنده‌اش اضافه کرد: خوبی پژوهش‌های آقای عالمی این است که به موضوعات جدیدی اشاره می‌کند و با نگاهی تازه‌تر به سراغ مسائل می‌رود و به قلمروی تازه پا می‌گذارد.

استاد عمادی از بیست سال فعالیت شرکت فرهنگی‌هنری نسیم مهرآوا نیز قدردانی کرد و ادامه داد: قدیمی‌ترین سفالینه‌ای که در بین‌النهرین کشف شد سفالینه‌‌ی تنبورنواز بوده جرج‌فارمر می‌گوید این سفالینه برای اقوامی در جنوب دریای کاسپین است.



این‌که فلانی چه گفته است مهم نیست؛ مخاطب باید به فَکت‌ها توجه کند!

 
در مراسم رونمایی از کتاب رازِ آوها محمدابراهیم عالمی اظهار داشت: بزرگترین پشتیبان فرهنگ و هنر مردم‌اند آن‌ها هستند که به هنر اعتبار می‌‌بخشند و ما هنرمندان بی‌مردم هیچیم.
 
محمدابراهیم عالمی مؤلف کتاب «رازِ آواها» ضمن تاکید بر اهمیت نگاه نو در پژوهش‌های حوزه‌ی موسیقی بومی تصریح کرد: برای رشد و بالندگی فرهنگ بومی و به‌طور خصوصی‌تری موسیقی فولک باید به زوایای جدیدی از آن پرداخت مخاطب باید باهوش باشد و با دقت بیشتری نظرات را بررسی کند. شاید بعضی‌ها بگویند مثلاً چرا در راز آواها آمده در «لَلِه‌وا» «وا» به معنی باد نیست و به معنی آواست؛ این‌که فلانی چه گفته است مهم نیست؛ مخاطب باید، باتوجه به «فَکت‌ها» و دلایل، درست را از نادرست تمیز دهد. آق‌ننه به معنی مادربزرگ نیست، ورساقی به معنی کنار ساقی نیست….
 
در بخش پایانی این مراسم از صاحبان اثر و عوامل آلبوم‌های شنیداری «روجین»، «انار تِتی» و «گاته‌گاته» و مؤلف کتابِ «رازِ آواها» و هم‌چنین به‌طور ویژه‌ای از اسماعیل عبدی به پاس بیش از نیم‌قرن فعالیت در حوزه‌ی موسیقی بومی تجلیل به عمل آمد.
اجرای این برنامه را اشکان جهان‌آرای برعهده داشت.
 

 
 
 
 
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *